Wednesday, April 27, 2016

Asal Usul Shaklee

Tak kenal maka tak cinta .. Untuk fahaman semua Shaklee bukan lah satu jenama yang baru lahir tapi ianya sudah pun berusia 100 tahun, jom ketahui tentang Asal Usul Shaklee.

Siapa Forrest Clell Shaklee?
Dr. Forrest Clell Shaklee atau Dr. Forrest C Shaklee, di lahirkan pada 27 November 1894 di sebuah ladang di dalam Carlisle, Iowa tengah-tengah bandar Amerika. Beliau percaya kepada kemampuan alam semulajadi untuk menyembuhkan penyakit.

Sepanjang hayat beliau, telah memberi seluruh jiwa raga kepada negaranya manakala falsafah beliau telah berjaya menjadi inspirasi kepada berjuta-juta kehidupan.

Dengan menggunakan pengetahuan tentang kepentingan nutirisi dalam mencipta kesihatan, 
Dr. Shaklee telah menubuhkan Shaklee Corporation yang mula beroperasi pada 1 April 1956 bersama-sama anak lelakinya, Forrest Jr. dan Raleigh bagi mengeluar dan menjual produk suplemen. 

Manakala, rancangan jualan syarikat secara kukuh berdasarkan prinsip utama dan falsafah Dr. Shaklee "Thoughtsmanship". Melalui falsafah dan syarikat yang diciptanya, beliau telah merubah kesihatan dan nasib masyarakat seluruh dunia.
Begitu la serba sedikit asal usul Shaklee .. Lepas ni hakak akan share pulak tentang Legasi 100 tahun Shaklee ... 

Jika anda punya sebarang pertanyaan atau inginkan lebih maklumat, boleh hubungi;
Sms/wechat/whatsapp : +6010 338 2603
Instagram & FB : Shaklee Sungai Besar
Blog : http://maznimdshahdocom.blogspot.com/ 
Shaklee ID 1117888
Wakil Shaklee bagi kawasan Sabak Bernam, Sungai Besar, Sekinchan, Tanjong Karang serta menyediakan penghantaran melalui pos ke seluruh negara.

No comments:

Post a Comment