Saturday, April 30, 2016

Shaklee tidak halal!!

"Shaklee tidak halal sebab tak ada cop halal dari JAKIM". 

Hanya kerana tiada cop HALAL dari JAKIM itu tidak bermakna sesuatu produk ini tidak halal. Jangan jadi orang malas dan dengan mudah percaya kepada sesuatu perkara tanpa usul periksa.

Shaklee tak Halal?
Shaklee produk dari US
Produk Shaklee di kilangkan di US, walaupun ianya di kilangkan di US jangan risau disebabkan ramai pengguna Shaklee yang beragama Islam  Shaklee telah mengambil inisiatif untuk memastikan yang produk mereka bukan sahaja Selamat, Berkesan dan Mesra Alam tapi ianya juga Halal. Di US tak ada JAKIM tapi mereka ada ISA (Islamic Services of America). 

Apa itu ISA?ISA ni peranan dia sama macam JAKIM di Malaysia, mereka juga merupakan salah satu pengeluar sijil halal di US yang di iktiraf oleh JAKIM. Senarai penuh badan luar negara yang di iktiraf oleh JAKIM boleh di semak di website My Halal http://www.halal.gov.my/v3/
Hampir setiap negara punya pengeluar sijil halal masing-masing yang turut di iktiraf oleh JAKIM dengan ini terbuktilah bukan hanya JAKIM sahaja yang mengeluarkan sijil halal. Kesimpulannya "Tiada logo Halal Jakim tidak semestinya ianya TIDAK HALAL".
ISA dalam senarai JAKIM
Hubungi JAKIM
Untuk kepastian hubungi JAKIM, dalam dunia yang serba canggih,apa kata orang dunia di hujung jari, maka ringankan jari dan hubungi JAKIM di talian 03-8886 4000 atau anda juga boleh layari website mereka di http://www.islam.gov.my/en/contact-us.

Jom terus kekal celik ilmu di samping menjana pendapatan halal dari rumah, hubungi nombor tertera;
Sms/wechat/whatsapp : +60103382603
Instagram & FB : Shaklee Sungai Besar
Blog : http://maznimdshahdotcom.blogspot.com/ 
Shaklee ID 1117888
Wakil Shaklee bagi kawasan Sabak Bernam, Sungai Besar, Sekinchan dan Tanjong Karang serta penghantaran melalui pos ke seluruh negara.

No comments:

Post a Comment